Struvit Taşı

Merhabalar,

Dün bir sonraki yazımda Kekik’in hastalığından bahsedeceğimi söylemiştim. Özellikle erkek kedisi olanların bu yazımı gerçekten dikkatle okuması canı gönülden dilerim.

Gelelim Kekik’in hastalığına: Zeytin'i aldığımda Kekik’i kısırlaştırılalı  bir ya da iki ay olmuştu. O yüzden Kekik kısırlaştırılmış kedi maması yiyordu. Zeytin daha avuç içi kadar olduğu için ona yavru kedi maması alıyordum. Bu iki kedi maması arasında ne fark var diyorsanız şöyle özetleyeyim.

Yavru kediler daha gelişim çağında oldukları için gelişimlerini tamamlamamış oluyorlar. Bu yüzden yavru kedi mamaları hem protein bakımından daha zengin olur hem de içerisinde taurin denen bir madde bulunur. Bu madde yavru kedilerin sağlıklı gelişmesi ve büyümesi için gerekli olan bir maddedir.

Kısırlaştırılmış kedi mamasına gelince; kısırlaştırılmış kediler dişi ya da erkek olsun kilo almaya meyilli oldukları için protein miktarı azaltılmış olan mamalardır.
Tabii ben ayrı mama alıyordum ama ne fayda. Kekik gidip Zeytinin mamasını yiyordu, Zeytin gidip Kekik’in mamasını yiyordu. Bu söylediğimi kedi sahipleri çok iyi anlar :D. Cat logic dedikleri şeyi canlı birebir yaşadım :D.

Ben hayır sen o mamayı yemeyeceksin oğlum, kızım o senin maman değil demem, mamaları ayrı odalara koymam, sadece sabah ve akşam mama vermem bu durumu çözmedi. İnatla gidip birbirinin mamalarını yiyorlardı. Sonunda pes ederek Zeytinin büyümesi daha önemli olduğu için sadece yavru kedi maması almaya başladım ve hayatımın hatasını yaptım diyebilirim. Sekiz dokuz ay sonra bir akşam Kekik garip garip miyavlayarak her beş dakikada bir kumuna girip bir damla yapıp çıkmaya başladı. Bir terslik olduğunu anladım ve veterinerimi aradım. Bu arada veterinerim 7/24 çalışan bir veteriner olduğu için saat kaçta olursa olsun ulaşabiliyordum bu da ayrı bir artıydı benim için. Veterinerime durumu anlatınca bana hemen ne maması kullanıyorsun diye sordu.

Büyük bir hata yapmışım. Yavru kedi maması kısırlaştırılmış bir kediye ağır geldiği için özellikle de erkek kedilerde idrar yollarında taş oluşuyormuş. Bu da idrar yolunu tıkayarak idrar yapmasına engel oluyormuş. Bir gün idrar yapamaması demek kandaki üre miktarının artması, böbreklerin çalışmaması ve kedinin ölümüne sebep olan bir durummuş. Bunu duyar duymaz veterinere ışınlandım. Hemen ultrasounda sokuldu Kekik ve büyük ama ameliyatla da alınmayacak kadar da kocaman olmayan taşları göründü. O gün sondayla idrarı alındı. Deli gibi de kum dökmüş.

Tedaviye ilk önce idrarı asitleştiren kotervin adlı bir şurup ve farklı bir mama ile başladık. Kotervin idrarı asitleştirerek taşların küçülmesini sağlamak içindi. Mamasına gelirsek Hill's markasının  S/D adlı mamasına geçtim. S/D nin içeriğinde de aynı şekilde idrarı asitleştiren ilaçlar mevcut ve sadece veterinerlerde satılan bir mama.

Bir aya kadar devam ettik biraz iyileşiyormuş gibi oldu Kekik ama sonra gene az az idrar yapmaya başladı. Tabii bu bir ay da ben kendimi öyle bir ayarladım ki Kekik her tuvaletine girdiğinde uyanıyor ne kadar miktarda idrar yapıyor diye bakıyordum. Çünkü o kadar ciddi bir hastalık ki kedinizi gerçekten iyi takip etmezseniz her an kaybedebilirsiniz. Zaten benim hatam yüzümden olduğu için kendimi çok kadar kötü hissediyordum. Kekik benim oğlum olduğu için onu kaybetme düşüncesi aklıma geldikçe üzüntüden çıldırıyordum.

Bir ay sonra bu tedavi işe yaramayınca Kekik bir hafta boyunca veterinerde kaldı. Çünkü taşlar istediğimiz kadar erimiyordu. Veteriner en başta neden yatırmadı diye sorarsanız; bu hastalığın baş düşmanlarından biri de stres. Hiç bir hayvan veterineri sevmez ama Kekik veterinerlerden gerçekten nefret ediyor. Hatta Kekik’in sert tavrı yüzünden doktorumuz ona canavar lakabını koymuştu. Her aşıya gittiğimizde bir gazi oluyordu muhakkak. Kekik çok güçlü bir kedi. Şöyle anlatmaya çalışıyım daha iyi anlayacaksınız. Kekiğin tırnaklarını kesebilmek için bir kişi baş kısmından bir kişi popo kısmından tutuyor veterinerimiz ancak  öyle tırnak kesebiliyordu.  Bu yüzden veterinerimiz ilk önce rahat olduğu ortamda tedavisine devam etti ancak yeterli gelmedi.

Veterinerde kaldığı bir hafta boyunca sonda takıldı her gün idrar yolları yıkandı. Bir hafta sonunda istenilen sonuç elde edildi. Ben bu bir hafta boyunca her akşam iş çıkışı yanına gittim. Çünkü bensiz yemek yemiyordu. Hem onu rahatlatıyordum hem de yemek yemesi için uğraşıyordum. Bütün gün yemek yemeyip beni bekliyordu. Veterinerimiz öyle diyordu. Sonunda bir hafta sonra taburcu oldu. Mamamız da değişti. Gene Hill's in ama bu sefer C/D kullanmaya başladık. S/D durumu ilk başta ağır olan kediler için kullanılıyor; C/D durum atlatıldıktan sonra ömrü boyunca kullanacağı bir mama. Taşların erimesi demek bir daha oluşmayacağı anlamına gelmiyor. Bu mama dışında hiç bir şey yememesi gerekiyor. Ki bu mamadan yese de oluşmayacağının garantisi yok. Tekrardan oluşabilir taşlar.

Bu rahatsızlığı yaşadığımızda Kekik daha bir, bir buçuk yaşındaydı. Şu anda dört yaşında, tekrar taş oluşmadı ama oluşmayacağı anlamına gelmiyor. Hala onun idrarını takip ederim ne kadar miktarda yapıyor diye.

Bu hastalık gerçekten zor hem maddi hem manevi boyuttu çok ağır olan bir hastalık. Bu tedaviler bana gerçekten büyük bir miktara sebep oldu. Kekik iyi olsun, daha fazlasını da harcardım. Manevi boyutunu zaten anlatamam o endişe, o üzüntü her an tetikte olmak. Gerçekten çok zordu. Ama benim gibi tecrübe  yaşamış birisi varken başkası bunu yaşasın istemem.

Kekik hala C/D yiyor. Bir fikriniz olsun diye söylüyorum. İki kedim olduğu için bana bir buçuk kilosu bir ay bile gitmiyor. Hill's in bir buçuk kilosu 100 TL. Ben iki kedim olduğu için  beş kiloluğunu alıyorum o da fiyat olarak 236 TL. Gerçekten ciddi paralar. Sizin 15 kilo aldığınız fiyata ben 5 kilo alabiliyorum. O yüzden lütfen kedilerinizi kısırlaştırdıktan sonra lütfen kısırlaştırılmış kedi maması kullanın dişi ya da erkek fark etmez ama erkeklerde struvit taşı oluşma ihtimali daha yüksek. O yüzden lütfen ama lütfen 6. ayda kısırlaştırdıktan sonra kesinlikle kısırlaştırılmış kedi maması kullanın. Hem maddi hem manevi olarak üzülmemiş olursunuz.
Bir sonraki yazımda görüşmek üzere :).

Anahtar kelimeler erkek kedi, yavru kedi, taurin, kısırlaştırma, struvit taşı, C/D, S/D, cat logic, kotervin, Hill’s,

Yorumlar

  1. Yazınızı, aynı dertten muzdarip kedim için araştırma yaparken, tesadüfen buldum ve okudum. Benim oğluşum da bir haftadır tedavi oluyor. Ben de devamlı idrar takibindeyim. İnşallah ikimizin kedilerinde de bir daha tekrarlamaz. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  2. Bire bir bunu yaşıyorum oğluşum ile 4 yaşında ve 5 kedi 2 pekinez kopislerim yaşıyor manada dediğiniz gibi ayırmak mümkün olmadığından hepsi normal mama yiyor ve oğluşum az daha ölüyordu su an hala tedavide ama stutive mama yiyor şimdi sanki düzeliyor keyfi yerinde ve ben hemen diğer kedi maması oda değiştim çünkü hepsi kısır ve bu 3 cu oglusumda binlerce lira gidiyor o parayı mamaya yatırıp bir daha ND kısır mama dışına cikmiyacam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kediniz düzeldi mi peki böbreklerinde sorun çakmadı mı aynı durumdayız şu anda ama böbrekleri de kötü

      Sil
  3. Sadece kuru mama ile beslenme bu durumu tetikliyor. 6 yaşındaki oğlumun bebekliğinden beri idrar yolları sorunlu, 3 yıl önce de ameliyat olmak zorunda kaldı. Yani o özel mamalar falan da kar etmedi, ayrıca sonda takmaya çalışırken içerde bir yerlere de hasar verdiler. Sonrasında az kuru mama bol sulu, sebzeli et/balık/tavuk vs. yedirmeye başladım. Çok şükür iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet dediğiniz gibi hem et, balıkla destekliyorum hemde kızılcığın çok iyi geldiğini duyup araştırdım ve gerçekten işe yarıyor. Kızılcıklı haplar onlarla da destekliyorum. Ben
      Nature's Bounty, Cranberry, Plus Vitamin C alıyorum ve günde 1 kere veriyorum.

      Sil
  4. Merhaba merhaba benim kedim de aynı durumda fakat böbrekleri de kötü sizde böbrek sorunu olmadı mı ne yapacağımı şaşırdım çok üzgünüm

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar