Evde Kediniz Varsa Yazın Kapı Pencere Nasıl Açılır?



Merhabalar ;

  Herhalde kedi sahiplerinin yazın ''helede benim gibi İzmir gibi bir yerde yaşıyorsanız :)'' ;en çok sorun yaşadığı durum bu. Evde kediniz varsa bir süre sonra hayat ona göre şekillenmeye başlıyor. Başlarda yok canım o bana uyar ben ona değil deseniz de sonuç öyle olmuyor :) .

  Kekiği aldığımda 3 aylık kadardı ve apartmanım çok da yüksek olmayan 4 katlı her katında bir dairesi olan bir apartmandı. Hemen alt daireme kadar gelen kocaman da bir ağacımız vardı. Hava çok sıcak olduğu için hem ön balkonumu hemde arka balkonumu açıyordum ki ceyeran yapsın, İzmir sıcaklarını bilen bilir. Kekiği aldıktan bir kaç ay sonra kardeşimin düğünü için bir haftalığına Alanya'ya gitmem gerekiyordu. Evimin anahtarı zaten çok yakın bir arkadaşımdan vardı. Gelip o bakacaktı Kekiğe. Buraya kadar bir sorun yok. Alanya'ya gittikten bir gün arkadaşımdan telefon geldi. Kekiği evde bulamadığını söylüyordu. Ben ilk başta telaşlanmadım çünkü bazen öyle yerlere giriyorlar ve öyle bir kamufulaj oluyorlar ki anlatamam. Daha geçen gün evde zeytini kaybettim . Tam kedili deli kadın olmama ramak kalmıştı ki buzdolabının üstüne bakmak geldi aklıma. Sandalyeye çıktım bir baktım tam en dibine kadar saklanmış  oradan bana bakıyor. Yani demem o ki çok güzel saklanıyorlar ve ses de vermiyorlar.
   Konumuza dönersek arkadaşım Kekiği bulamadı, saklanabileceği her yeri tarif ettim ama yok yok yok. Halimi hayal edin 11 saat uzaklıkta bir yerdeyim ve müdahale edemiyorum. Arkadaşım bir aşağıya ineyim bakayım dedi. 5 dakika sonra aradı ve buldum dedi. Aşağıya inince apartman bahçesinden miyuvv diye ağlayarak önüne atlamış. Kız arkadaşım bana çok gelip gittiği için onu çok iyi tanıyordu. Tabi bende bir rahatlama. Ama ayağı aksıyormuş hemen alıp veterinerime götürdü allahtan kırık çatlak bir şey çıkmadı sadece yumuşak doku zedelenmesi. Bir kaç gün dinlenirse geçer demiş doktorumuz.

     Şimdi buradan çıkan sonuç, balkon kapıları ben evde yokken kesinlikle açılmayacak, ama bu sıcakta da beynimi buharlaşsın çocuğun. Kedi sahipleri kesinlikle pencerelerine tel yaptırmak zorunda. Çünkü kediler siz fark etmeden o kadar çabuk hareket ediyorlar ki balkondan ya da pencereden düşmesi saniyeler içinde oluyor. Siz ben ne kadar dikkat ederim benim gözümden kaçmaz deseniz de, gözünüzden kaçıyor. Pencerelere maddi durumunuza göre pimapenden de tel yaptırabilirsiniz ya da sağlam bir tel alarak vidalayabilirsiniz de. Tel alırken dikkat etmeniz gereken sevimli dostunuzun o yumuşak patilerinin içindeki tırnaklarının yırtamayacağı bir şey olması. Satın alırken sağlamlığını muhakkak sorun.
 Yukarı da bir kaç örnek fotoğraf ekledim bütçenize göre seçebilirsiniz aralarından. Benim bütçem pimapenden yaptırmaya müsait olmadığı için ben hırdavatçıdan sağlam tellerden aldım. Eğer ben balkonda açacağım diyorsanız, tüm balkonu da ağla kaplamanız lazım. Onunla ilgilide kötü bir tecrübe yaşadım Kekik ile ve bu en kötüsüydü. Sadece 2 saniye çöp koymak için açtığım balkon kapısından balkona çıkarak 3 gün ortalıklarda gözükmemişti. 2 gün işe gidememiştim. Sokaklarda Kekik diye bağırarak onu aramıştım. Üçüncü gün işe gitmek üzere apartmandan çıktığımda bir arabanın altında beni bekliyordu. Oğlum dedim oda miyuvv diyerek bana koştu. Kucağıma aldığım gibi eve çıktım. Ben çok şanslıydım.Bu kaçışlarda Kekiğin başına bir şey gelmedi. Ama siz bu kadar şanlı olmayabilirsiniz. Balkondan, pencereden düşerek sakatlanan dahada kötüsü ölen bir çok kedi var o yüzden lütfen bir kaç tl den kaçmak yerine kedinizin hayatını düşünün. Balkonu tümden telle gerdim o evimde. Çok da bir para tutmamıştı. 60 tl gibi bir paraya tüm balkonu kapatmıştım. Ancak şu anda balkonumu telle kaplayamayacak bir evde yaşıyorum. O yüzden balkon kapısı sürekli kapalı. Şu andaki evimde her penceresinde pimapenden tel var o konuda şanslıyım. Eğer ev değiştirecekseniz ev ararken bunu kriterlerinize ekleyebilirsiniz. Gerçekten çok önemli bir şey pencereleriniz gönül rahatlıyla açabilmeniz için.
 
Bahçesi olan ve kedisi olan var mıdır bilmiyorum ama bahçeden kediniz kaçmasın diye çok basit bir yöntem var.Onu da aşağıda fotoğraflar ile paylaşıyorum. Eğer bahçeniz varsa bunu kolayca yapabilirsiniz ve kedinizde bahçede rahatça güneşlenebilir :) .


 Bu günlük aktaracaklarım bunlar. Bir sonraki yazımda annesi terk eden dört kardeşe nasıl baktığımı anlatacağım. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere byeee

Yorumlar

Popüler Yayınlar