Kedi Sahiplenmek İsteyenlere 6 Altın Öneri

Merhabalar,

Aslında “Kedi Sahiplenmek İsteyenlere 6 Altın Öneri” başlıklı yazıyı yazmayacaktım. Çünkü bununla ilgili birçok yazı olduğunu düşünüyordum. Ancak bugün sahiplendirme ilanıma dönen bir kadınla yaşadıklarım bu yazıyı yazmama sebep oldu :).

Ev hanımı olup iki çocuğunun olduğunu, eşinin de kedileri çok sevdiğini öğrendim; gelin tanışalım dedim. Onlara kısaca kedi bakımından bahsettim. Çünkü daha önce hiç kedi bakmamışlar. Kedi bakmamış olabilirler, sonuçta ben de anamın karnında öğrenmedim. Bana anlatan biri de olmadı. Ben biraz araştırıp kendi çabalarımla, biraz da yaşayarak öğrendim. O yüzden daha önce kedi bakımı tecrübesi olmayan ve kedi sahiplenmek isteyenlere her şeyi detayla anlatıyorum ki ne ile karşı karşıya olduklarını bilsinler.

Bu hanımla bir gün belirledik ve telefonu kapattık. Birkaç saat sonra whatsapp’tan bana birkaç soru sormaya başladı. Ben de kedicik sahiplenilecek diye mutlu olmuştum ama biraz erken sevinmişim :). Tüy döküyor mu diye sordu. Çünkü iki tane çocuğunun tüyü yutmalarından korkuyormuş.

  1. Şimdi bir iki şehir efsanesini artık yok edelim. Kedi ya da köpek fark etmez, tüyünü yuttuğunuzda kist yapmaz. Bu doğru sanılan bir yanlıştır. Aşıları olan sağlıklı bir hayvanın tüyü sizde herhangi bir hastalığa yol açmaz. Kist, aşısız tüylerin üstündeki bakteriler ve parazitler tarafından oluşabilir. Eğer baktığınız çocuğunuzun düzenli aşılarını yaptırıyorsanız tüyünü yuttuğunuzda herhangi bir sağlık sorunu yaşamazsınız. İkincisi, evet insanlar olarak biz de dahil olmak üzere bütün hayvanlar tüy dökeriz. Bunu artık kabullenelim. Bunu soracaksanız lütfen hayvan sahiplenmeyin.

  1. Bir de mama dışında bir şey verebilir miyiz mesela YEMEK SUYU?!!! sorusu var. Bunu soranla ilk defa karşılaştım. Hani yaptığımız yemeklerden ona da verebilir miyiz diye soran olmuştu ama yemek suyunu soran ilk :). Evet, mama dışında  bir şeyler verebilirsiniz; tuzsuz, baharatsız, yağsız olmak koşuluyla. Kısacası haşlayacaksınız. Haşlama tavuk, ciğer ve benzeri. Baharatlar kediler için zararlıdır. Balık verecekseniz de kılçıklarını ayıklayıp vermelisiniz. Bilinenin aksine kediler kılçıkları yiyemiyorlar. Kılçıklı balık verdiğinizde bunlar diş etlerine batıyor ya da boğazlarını yırtıyor.

  1. Doğru bilinen bir diğer yanlış ise kedilere süt verilir bilgisi. Kediler inek sütündeki laktozu sindiremezler. Verilen her süt onları hasta ediyor. Ancak peynir, yoğurt verebilirsiniz. Çünkü peynir ve yoğurt oluşurken laktoz parçalanmış oluyor. Kediler için zehirli olan bir iki besin de şeker ve domates.

Bu hayvan sahiplenmek isteyen hanımın aktardığı bir başka şey de veteriner masraflarının ne kadar az olursa onun için o kadar iyi olacağı. Bunu neden söyler bir insan anlamıyorum.

  1. İnsan sağlığı harcamalarında olduğu gibi veteriner masrafları öngörülebilir bir kalem değil. Benim bu hanım için veterinere abi bu şahıstan çok ücret alma mı dememi bekliyor? Kimsenin maddi durumu israf edecek kadar çok değildir ama hem pastam dursun hem karnım doysun olmuyor işte. Bir can sahiplenecek iseniz bunun mama, kum, veteriner masrafı olacaktır. Bunu bilerek sahiplenin. Değerlendirdiniz ve masraflarını karşılayamayacağınızı gördünüz o zaman sahiplenmeyin.

Ben kısaca kendisine hangi aşılar yapılacak ve ne kadar tutacak anlattım. Bunun üzerine bir de iç dışı siz yaptırıp gelebilir misiniz şimdi eşim gelir gelmez masraf çıkarttı demesin dedi. Ben seve seve belediyeye götürür iç dışını yaptırırım ancak bu tavır çok yanlış.

  1. Bitti sanıyorsunuz değil mi, hayır bitmedi. Bu hanım çenesinden bir operasyon geçirmiş ve yanağı şişmiş. Dayak yemiş gibi gözüküyormuş. Aslında dışarı çıkıp mama, kum ve tuvalet alacakmış ama yanağı şiş olduğu için birkaç gün dışarı çıkamayacakmış. Biz birkaç günlük mama getirebilir miymişiz? Yapmayın size iyi niyetle yaklaşan insanları sömürmeyin. Ben tabii şaşırdım ama yine de tamam dedim. En son eşinin haberinin olmadığını söyledi. Halbuki bana eşinin de çok istediğini söylemişti.

Bunun üzerine ben de lütfen ilk önce neler masraf olacak eşinize anlatın sonuç olarak masrafları o karşılayacak ve onun rızası olmadan size sahiplendirme yapamam dedim. Yok, eşi kabul edermiş, bir şey demezmiş. Ben de kibarca eşinizle akşam bir konuşun biz sonra tekrar konuşuruz deyip telefonu kapattım. Ama kendisine sahiplendirme yapmayacağım. 

  1. Sahiplenme yapmak isteyenlere diyeceğim bu canın her yıl tekrar eden aşıları olacak, Her ay olmasa da bir buçuk ayda bir mama alacaksınız. Kum alacaksınız. Bu canlar ortalama on beş yıl yaşıyorlar. Evinizi açtığınızda sizin ilginiz, sevginize, bakımınıza muhtaçlar. Öyle kafanıza göre tatile çıkamayacaksınız. Ona göre plan yapmalısınız. Benim gibi şanslıysanız en az sizin kadar sizin yavrunuzu sevecek, siz tatile gittiğinizde bırakabileceğiniz biri olabilir; yoksa onu da yanınızda götürmelisiniz. Ya da oturucaksınız oturduğunuz yerde tatile gitmeyeceksiniz. Altarnetif günü birlik yerlere kaçamak yapacaksınız.

Lütfen tüm bunları göz önüne alarak sahiplenin. Biraz araştırma yapın. Ona göre karar verin.

Bunlar hep zor tarafları ama sahiplendiğiniz de onun size verdiği sevgiyi hiç bir şeyin, hiç kimsenin vermediğini göreceksiniz. Hiç kimse olmasa yanınızda onlar olacak. Sizi daima karşılıksız sevecekler. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. Byee.

Bir sonraki yazı yazın evde güvenli bir şekilde pencere açmak için neler yapılabilir hakkında olacak şimdiden görüşmek üzere.


Yorumlar

Popüler Yayınlar